Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane. "FIAT punta klasik LPG" ima fabrički ugrađen TNG uređaj renomirane italijanske marke Landi Renzo. Rezervoar, smešten u prostoru za rezervni točak, ima zapreminu od 31 l, dok su komande i indikacija gasnog uređaja pozicionirane sa leve strane upravljača. Dakle, dobijeno je na ekonomičnosti, ali u isto vreme izgubljeno na zapremini prtljažnika, s obzirom na to da se u njemu nalazi rezervni točak. Ukoliko se "punto" koristi isključivo za gradsku vožnju, prisustvo rezervnog točka u gepeku i ne predstavlja neki problem.
Prednosti koje donosi automobil koji kao pogonsko gorivo koristi tečni naftni gas, poznate su odavno, naročito uzimajući u obzir da je cena benzina više nego dvostruko veća od cene TNG-a. Naravno, postoje i mane.
"FIAT punta klasik LPG" ima fabrički ugrađen TNG uređaj renomirane italijanske marke Landi Renzo. Rezervoar, smešten u prostoru za rezervni točak, ima zapreminu od 31 l, dok su komande i indikacija gasnog uređaja pozicionirane sa leve strane upravljača.
Dakle, dobijeno je na ekonomičnosti, ali u isto vreme izgubljeno na zapremini prtljažnika, s obzirom na to da se u njemu nalazi rezervni točak. Ukoliko se "punto" koristi isključivo za gradsku vožnju, prisustvo rezervnog točka u gepeku i ne predstavlja neki problem.
Priključak za točenje TNG-a se nalazi ispod poklopca rezervoara, tako da se spolja ni ne primećuje, osim što mora da nosi obaveznu nalepnicu. Svaki put kada budete točili gorivo moraćete da prišrafite odgovarajući nastavak na priključak, što ponekad, posebno kada je izuzetno hladno, zna da bude 'posao'.
Da li se kupovinom ovog modela dobija?
Motor zapremine 1,2 litre raspolaže sa 60 KS i 102 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Elastičnost ovog motora sasvim je zadovoljavajuća, uzimajući u obzir njegov 'kapacitet'. Što se potrošnje tiče, navedena od 9,2 l TNG-a u gradskim uslovima vožnje, odnosno 6-6,5 l na otvorenom sasvim je realna i ostvariva.
Ukoliko se vozite na gas, i životna sredina će uživati u nekim beneficijama, jer emisija CO2 tada iznosi 116 g/km, dok u vožnji na benzin, ova vrednost raste na 133 g/km.
Pored toga, TNG obezbeđuje čistiju emisiju i kada su drugi štetni gasovi u pitanju. Dakle, ekološke prednosti su jasne, dok ćete razliku u ceni u odnosu na vozilo bez gasnog uređaja od 1100 evra isplatiti u okviru od oko 40.000 pređenih kilometara, u zavisnosti od variranja cena.
Ono što, takođe, treba naglasiti je da "fiat punto klasik LPG 1.2" ima homologaciju i sva potrebna dokumenta za kretanje kroz sve države EU, što nije slučaj sa većinom vozila opremljenim TNG uređajem u Srbiji. Ne treba naglašavati da su u EU kazne za vožnju automobila sa neadekvatnom opremom prilično oštre.
Ono oko čega se u najvećoj meri kose mišljenja kada je u pitanju racionalnost kupovine ovog modela, jeste njegova cena.
U "Dinamik" (Dynamic) paketu opreme, sa TNG uređajem, "puntić“ košta 9.099 evra, što s obzirom na to da ima etiketu "narodnog automobila“, nije malo.
Primera radi, "sandero 1.4 LPG" (takođe sa Landi Renzovim uređajem), za francusko tržište, košta, verovali ili ne, 5.900 evra, sa subvencijom države u vidu "eko bonusa“ od 2.000 evra, odnosno, povlastice od strane "Dacije" u iznosu od 1.000 evra za polovno vozilo, staro od 8 do 10 godina.